موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان راه‌اندازی ۶۰۵ پویش مردمی برای کاشت درخت در خراسان رضوی رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ آمار بالای پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی | ۲۰ توصیه مهم و کاربردی برای مراقبت از دندان کودک دلایلی که موجب تلخی دهان می‌شود + راهکار‌هایی برای رفع آن با تغییر رنگ زبان‌تان، بفهمید که چه بیماری دارید زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برگزاری اختتامیه مناظره دانشجویان ایران در دانشگاه فردوسی | نماینده خراسان رضوی مشخص شد

  • کد خبر: ۲۰۰۱۰۲
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
برگزاری اختتامیه مناظره دانشجویان ایران در دانشگاه فردوسی | نماینده خراسان رضوی مشخص شد
مرحله نهایی و رده‌بندی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در مرحله استانی، عصر امروز به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در سالن رودکی دانشگاه فردوسی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در مسابقه پایانی که با گزاره " به دلیل این‌که دولت در حوزه رسانه ضعیف عمل کرده است، رشد شاخص‌های کلان برای مردم ملموس نیست" روزنه به عنوان تیم موافق و هلدینگ فرهنگ و شرکا به عنوان تیم مخالف، با یکدیگر به رقابت پرداختند.

تیم روزنه برای دفاع از جایگاه موافق خود اظهار کرد: حوزه رسانه عبارت است از عامل انتقال اطلاعات، مهم‌ترین بستر آگاهی بخشی، تاثیرگذاری و ابزار اصلی اقناع که از دیرباز تا کنون این حوزه رسانه به عنوان یک کانال ارتباطی بین دولت و ملت مطرح بوده است. این کانال ارتباطی زمانی که حتی مردم سواد نداشتند جارچیانی در خیابان داشتیم. سپس به روزنامه ها و بیانه‌ها رسیدیم که کنون نیز به بستر اینترنت و تکنولوژی رسیدیم. دولت در حوزه رسانه دو نوع عملکرد دارد. فلذا ما معتقدیم با توجه به ماهیت ارتباطی ملموس سازی ارتباطی برای مردم است و رسانه به عنوان یک بستر برای این ارتباط اگر ایراد و ناکامی در ملموس نبودن امری واقف و موجود برای مردم وجود دارد قطعا این به رفتار و عملکرد اشتباه دولت در حوزه رسانه باز می‌گردد که نتوانسته این امر را به صورت مناسبی برای مردم تبیین و تشریح کند. که این عدم ارتباط میان مردم و حوزه رسانه ریشه بر دلایلی دارد. اولین دلیل: عدم مقبولیت رسانه‌های مورد استفاده توسط دولت نزد مردم مانند صداوسیما و رسانه‌های مطبوعاتی دولتی کم اعتبار. دلیل دوم،سیاست‌های غلط پیش گرفته شده در بدنه دولت و وزارت ارشاد در جهت محدود سازی رسانه‌های غیرخودی. و دلیل سوم عدم استفاده دولت از کارشناسان حرفه‌ای برای تبیین مسئله به جای استفاده از شعارها و بیانه‌های احساسی برای مواضع خود به عنوان مثال می‌توان به جراحی اقتصادی مراجعه کنیم اما وجوه آن برای مردم تعبیه نشده چرا که ما از شعار به جای تبیین حرفه‌ای استفاده می‌کنیم. 

تیم هلدینگ و شرکا با ارائه مواضع خودشان برای دفاع از گزاره تصریح کرد: ما باید کمی گزاره را بشکافیم. شاخص‌های کلان واقعا بهبودی داشته که بخواهیم از آن دفاع کنیم یا خیر؟ دومین مسئلهاین است که باید ثابت کنند که رسانه در این بخش ضعیف عمل کرده است یا خیر؟ و اگر قرار است قوی عمل کند چه برنامه‌ای دارد؟ چیزی که دولت در چند وقت اخیر به طور مداوم بر روی آن اصرار دارد کاهش نقدینگی است. اصرار دارد که نقدینگی از ۴۰ به ۲۰ درصد رسیده است و ادعا دارد که این موضوع در طولانی مدت باعث کاهش تورم خواهد بود. مردم طی دوسالی که دولت سیزدهم بر سر کار آمده است هیچ چیزی به عنوان کاهش تورم احساس نکردیم و در طولانی مدت نیز به کاهش تورم امیدی نیست. موضوع دیگری که باعث ناامیدی مردم شده ساخت مسکن در ایران است. آقای رییسی با وعده چهار هزار مسکن وارد شد، اما بعد دوسال به نصف این عدد هم نزدیک نشده است.

سعید خدیوی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در حاشیه اختتامیه دوازدهمین دوره مناظره دانشجویان ایران اظهار کرد: خوشبختانه امسال مسابقات مناظرات دانشجویان بسیار نفس‌گیر بوده و پیشاپیش به تیم‌های شرکت‌کننده و کادر اجرایی خسته نباشید می‌گویم. فضای مناظراتی که در این برنامه برقرار بود بسیار گرم و پرشور بود و دانشگاه بستری بوده که قرار است در آن یاد بگیریم. 

وی افزود: متاسفانه مفهوم مناظره درکشور ایران با اتفاقات سیاسی شروع شده که ما آن را از مفاهیم سیاسی درک کردیم. موضوع مناظرات دانشجویی با کرسی‌های آزاداندیشی بسیار متفاوت است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: فضای مناظرات دانشجویی علاوه بر کمک کردن به زندگی شخصی ما، هنر شفاف اندیشیدن را به ما می‌آموزد. امیدوارم حکمت را فرا گرفته و برای مناظرات مسیر روشنی را ایجاد کند.

خدیوی بیان کرد: در این موقعیت، موضوعی که بیش از هر چیزی اهمیت دارد؛ برخورد مناظره‌کنندگان با فرم آن گزاره است. مناظره‌کنندگان نباید عقیده شخصی خودشان را با مفهوم گزاره دخالت دهند. فرم‌های داوری بر پایه اخلاق استوار بوده و مناظره سقراطی شیوه این گفت‌وگو و مناظرات است. هدف ما از مناظرات دانشجویی مثل سقراط است که چگونه مغالات ذهنی افراد را کشف و به خودشان باز گردانیم. ما باید شیوه درست پژوهش کردن را بیاموزیم. 

وی خاطر نشان کرد: در این مناظرات ما باید درست اندیشیدن، هرس کردن مغالطات ذهنی ‌و  تصمیم‌گیری بهتر، رعایت ادب و درست شنیدن و حرف زدن را آموخته و از این موارد باید در زندگی شخصی‌مان استفاده کنیم.

وحید بهره‌مند، داور دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران درباره سطح مسابقات مناظره دانشجویان ایران اظهار کرد: مسابقات مناظره‌ای که پیش رو داشتیم، بسیار جذاب و جالب بود و رقابت تنگاتنگی بین دو گروه موافق و مخالف شکل گرفته بود. نکته حائز اهمیت این است. برای دانشجویانی که در مسابقات مناظرات شرکت می‌کنند می‌تواند تمرینی برای ساخت مملکت ما باشد.

وی افزود: همین دانشجویان هستند که ذر آینده مسئولیت نهادهای مختلف کشوری را بر عهده می‌گیرند. خیلی خوب است که این دانشجویان می‌توانند به درستی در اینجا تمرین کنند و آزمون خطا کنند و بتوانند در آینده سیاست‌های درستی را اعمال کنند. 

به ترتیب تیم روزنه، هولدینگ و شرکا و فریاد رتبه‌های اول تا سوم را کسب  کردند و تیم  روزنه به عنوان نماینده  خراسان رضوی به مسابقات کشوری راه یافته‌اند.

هدف مسابقات مناظره، رشد و ارتقای فرهنگ گفتگو و تضارب آرا در جامعه است‌

مدیراجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: هدف این مسابقات، رشد و ارتقای فرهنگ گفتگو و تضارب آرا در جامعه است.

مهدی نعیمیان‌راد درباره روند برگزاری مسابقات مناظره دانشجویان ایران اظهار کرد:رویدادی که در حال حاضر در خدمت شما هستیم مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران است که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در حال برگزاری است که هدف این مسابقات، رشد و ارتقای فرهنگ گفتگو و تضارب آرا در جامعه است.

وی افزود: در طی این دوازده دوره سالانه از تمامی استان‌های کشور شاهد برگزاری این رویداد و مسابقات بین تیم‌های دانشجویی هستند.
برگزاری مسابقات به این شکل است که در ابتدا دبیرخانه ملی ۱۲۰ گزاره از موضوعات روز کشور که مورد نقد و بحث در محافل و مجامع عمومی کشور را احصا می‌کند و در اختیار تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات قرار می‌دهد و در مرحله بعدی این تیم‌ها باید نسبت گزاره‌ها اعلام موضع کنند و نظر موافق و مخالف خودشان را اعلام کنند.

مدیر اجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: در مرحله بعد، دبیرخانه تمامی این موضع‌گیری‌ها را نسبت به گزاره‌های مذکور جمع‌آوری می‌کند و به نحوی دسته‌بندی می‌کند که تیم‌ها در یک فرآیند رقابتی و مطابق نظر خودشان با یکدیگر مسابقه دهند.

نعیمیان‌راد بیان کرد: در حین و بعد از مسابقه نیز ۳ تن از اعضای هیات علمی از دانشگاه‌های سراسر استان به داوری در پنج بعد که شامل مسائل منطقی، استدلالی، اطلاعات و اخبار و مسائل اخلاقی و رفتاری است می‌پردازند و نهایتا نتیجه بر اساس شاخص سنجش‌هایی که اشاره کردم انجام می‌شود و تیم برنده اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنده مرحله استانی به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کند و در آنجا نیز همین فرآیند انجام می‌شود که در نهایت قهرمان کشور مشخص می‌شود.

مدیراجرایی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی ادامه داد: امسال نیز ۱۶ تیم از دانشگاه‌های سراسر استان ثبت‌نام کرده و در ۴ روز و ۱۶ مسابقه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

نعیمیان راد گفت: روز گذشته در جریان مسابقات نیمه‌نهایی، ما شاهد اتفاق نادری بودیم که دو تیم شرکت‌کننده امتیازات مساوی را کسب کردند که طبق تبصره آیین‌نامه میانه و میانگین امتیازاتشان بررسی قرار گرفت که در نهایت تیم برنده مشخص شود که شگفت‌انگیز بود که در این بخش هم مساوی بودند که در نهایت اظهارات مستقیم داوران را برای اولین بار در مسابقات مورد استفاده قرار دادیم و تیم برنده مشخص شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->